Buuuuus... (blev visst långt)

2010-10-14 20:47:27
kategori: Bara Bus!   [6] kommentera
Vi va allihop inne i vardagsrummet. Vi kikade på youtube klipp på Tvn (ihopkopplad me bärbara). Barna härjade å lekte och jag och Roger fastnade väl i nå klipp för rätt som de var så va det så där tyst, som bara betyder trubbel :) Detta hittade vi:


S K I T U N G A R
:D

Melvin i full fart me 9 toarullar och Mathilda med en tub Räkost i munnen...

Så nu har jag lagt en önskelista till roger (mer krav-lista) som ska vara uppfylld innan han åker till jobbet på onsdag, nämligen: Nytt (ordentligt) lås till kylskåpet (vad vet jag inte än, måste komma på nå bra) och ett lika lås till badrummet som vi har på ytterdörren.

Känns snart som vi har lås på varenda dörr, skåp, ja allt som går att öppna i de där huset..

Känner att jag just nu bara vill höra att det är (många) fler som har det så här, överaktiva, snabba barn och bara bus, alltså ordentliga bus hela dagarna!? Hon hittar på saker som en annan själv aldrig skulle komma på.

Med "snabba" menar jag alltså på att göra bus. Jag fattar inte hur dom hinner. För när man tänker på busen dom gör så känns de som att dom varit själva i ett rum i ex 20 min, men de handlar om kanske 30sek-1min..

Dom flesta som känner våra barn säger oftast (som att de skulle va nån "tröst") "hellre aktiva barn än sånna som bara sitter å knappt gör/säger nånting alls" Ja visst, de håller ja med om, Men kanske inte så här aktiva som mina e, för 100% om dagen e inte ens i närheten av hur mina barn e, varje dag.
Mathilda kan inte ens vara upp på sitt rum själv och leka, för det innebär alltid jäkelskap, alltid. Ska hon upp får jag och Melvin följa med å leka där tills dom tröttnat å vill ner igen..

Det är väl egentligen inte de att dom hittar på jäkelskap som e drygt, utan att man aldrig kan slappna av (när dom e vakna). Man måste alltid vara i samma rum som dom. Vill jag ex städa när dom e hemma så får jag försöka hålla dom sysselsatta i just de rum jag e i osv..


Men måste ju, mitt i allt klagande, bara säga att denna dag varit rolig. Eftersom Roger varit hemma själv me barna (första dagen som "Hemma-Pappa" när "mamma" jobbar). På jobbet hade jag fått ett MMS, de va en bild på våran hall, FULL i skor, överallt. Barna hade rivit fram allt å slängt ut :) Så jag bara svarade "välkommen till hemma-livet" :)
Sen när jag slutade så ringde jag hem för att fråga vad som behövde handlas hem, han började rabbla upp lite å avbröt med :" Men kissar du på golvet??????". Jag fick verkligen hålla mig för skratt.. :) Kul att han får prova på en av mina dagar, å se att jag kanske inte alls "ligger på soffan" hela dagen :)

Oj, va långt de blev, å lite av ett klag-inlägg, sorry. Men ibland behövs de me. Bara får skriva av sig lite.


Oavsett hur vilda dom än är så älskar jag dom. Man har rätt som förälder att bli lite trött ibland :) Och jag måste faktiskt säga att jag tycker att jag har ett jäkla bra tålamod ändå!!! (eller ja, lärt mig att ha de)

Kommentarer
Anna - Gravid ♥

Hahaha! Såklart dom lär hitta på nåt BUS! :-P



Skor e också kul! :-)

2010-10-14 @ 22:07:32 http://annacondas.blogg.se/
Hanna

Jag har en hasp på badrumsdörren (på utsidan), alla dörrhandtag är vända uppåt... Vi har en grind in till köket och barnsäkra lås på alla skåp. Även våra bokhyllor i vardagsrummet! Vi har det precis likadant att man inte kan titta bort en sekund, så vi har helt enkelt begränsat farorna och vi slipper säga nej 24 timmar om dygnet... Längtar tills dom är 15 och man kan börja plocka fram ljusstakar och annat trevligt igen :-)

2010-10-14 @ 22:45:45 http://mamzterblog.soclog.se
Fröken M

hahaha !!! jag är sååå sugen på att jobba lite extra nån gång då och då bara för att C ska få se hur det är att vara hemma... när man är mammaledig har man ju BARA kul och ledigt hela dagarna ;)

Jo man tackar ?!

2010-10-15 @ 05:48:49 http://frokenmela.se
Linda Da Silva

Vi har lås på vår sovrums dörr, på toa dörren, och till köket. I köket har vi lås på skafferiet. Mina barn dom 2 små hittar oxå ständigt på bus. Vi har blivit tvungna att flytta upp skafferi låset då bella drog fram en stol i stället o öppnade det. Vet inte hur många mornar vi har hittat henne tyst som en mus äta godis, oboy pulver, sockerbitar u name it, allt som är sött i ett skafferi. Glömmer vi låsa toa dörren är där fullt med vatten och papper dom röjt med. Mina barn kan med och det är inte alltid roligt, man vet liksom varje dag.. aha vad för bus / jävulskap ska dom hitta på idag då? men samtidigt tycker man att det e lite gulligt o kul, och man har massa historier att berätta för dom och deras pojk/flick vänner när dom växt upp.. hahahah hämden e ljuv :P

2010-10-15 @ 08:28:32
Hanna

Sv; vi har köpt våra barnsäkralås på ikae och dom sätter man utanpå dörrar, kylskåp med mera, har ni testat dom?

2010-10-15 @ 09:32:45 http://mamzterblog.soclog.se
Linda

ja dome ju för söta hihi. men förstår dig. Min dotter Thilda gör oxå massa jäkelskap mm. Öppnar frysen och alla skåp mm. Hon e där hon inte ska vara hela tiden.. Men man får se charmen i det hela men förstår inte hur man orkar

2010-10-15 @ 09:36:01 http://lindawidellsandh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!