Minnen

2010-08-05 21:46:13
kategori: Mina Tankar   [7] kommentera
När jag och min bror var små så brukade vi ofta sitta nere vid vägen hemma, vid ett litet bord och varsin stol å sälja olika saker (som väldigt många barn gör). Det kunde vara allt från ihopspikade plankor till blombuketter för nån enstaka krona.
Men ett starkt minne jag har var när vi sprang in och "stal" mammas parfym ur badrumsskåpet, plockade dom finaste stenarna vi kunde hitta, sprayade dom med parfymen och satte oss vid bordet och sålde "magiska doftstenar" :D
Vi sålde faktiskt ganska många :)

Underbara minnen!!!

Brukade ni sälja saker när ni var små, i såfall vad??
Har ni andra härliga "påhittiga" barndomsminnen!?

Kommentarer
Johanna

Jag kommer speciellt ihåg en sak jag o min bästis Emil lekte.

Vi plockade lupiner och la ut som i långa led tvärs över vägen som bilarna sen körde över. Vi var sjukvårdare som kom och hjälpte de skadade soldaterna på vägen (lupinerna). De som var sönderslamsade fick åka i diket igen (begravas) och de som "överlevde" fick byta position på vägen och utsättas för nästa bil. Var de bara skadade fick de forsätta kriga. När alla var överkörda och trasiga la vi ut nya... Vi lekte lupin-krig helt enkelt.

Grannskapet var väl inte överförtjusta i att vi förstörde alla lupinslänter....

2010-08-05 @ 22:14:31 http://redshavemorefun.blogg.se/
Tessa

Hahahaa Johanna :) :) vilket härligt minne :)

2010-08-05 @ 22:21:46 http://tessa84.blogg.se/
Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Haha, jag har nästan gjort samma sak! Fast jag plockade bär och la i små påsar och sålde för 5kr/påse! :D



//kram, Mia

2010-08-05 @ 22:26:47 http://snuttegubbe.blogg.se/
Natalie & Bella

Iih tack, dina småttingar går inte av för hackor dem heller :D

2010-08-06 @ 02:28:06 http://rackartussenochjag.blogg.se/
Henke

När ja va liten fick man allt leka med kottar..

Fanns inte så mycket annat man kunde leka med då :)

2010-08-06 @ 11:15:51
Henke

När ja va liten fick man allt leka med kottar..

Ja det fanns ju inget annat och leka med så :)

2010-08-06 @ 11:28:18
Karin

När jag var lite pallade jag och mina kusiner svarta vinbär på skolgården på sommarlovet. Dom släpade vi hem till mig och gjorde rårörd svartvinbärssaft på som vi sålde på gatan. Skolan är nyttig även på sommaren. =)

2010-08-06 @ 15:50:06 http://dixiedynamite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!