Mathilda på rymmen..

2010-09-01 19:27:36
kategori: Mathilda   [5] kommentera
IBLAND önskar jag lite extra att vi vore 2 vuxna hemma!!!!!!!!!!!

Nu när vi kom hem så släppte jag som vanligt ur Mathilda först (som alltid går till äppelträdet å tar ett varsitt äpple åt sig och Melvin) och vidare över till Melvins sida för att ta ur han. Va gör ungen då- JOO, hon sticker upp på vägen å drar iväg. Jag försöker ropa (som att de skulle hjälpa), hon fortsätter springa. Jag får lite smått panik eftersom jag inser att det finns inte en chans i världen att jag hinner ifatt henne med Melvin på höften, kan inte släppa ner han å låta han va själv på gården (pga dammen) så jag kutar upp på trappen me han, krånglar me nyckel för att få upp låset, släpper in han i hallen- stänger dörren å låser igen (eftersom han öppnar själv annars).
Sen var det bara att springa efter henne. Skitunge på ren svenska!!!!!!!!!
När hon såg mig fortsatte hon ju bara springa snabbare.. När jag hann ifatt henne fick jag försöka skälla mellan flåsningarna :)

Som tur är så har vi ju grusväg här uppe, åker i princip inga andra bilar här än dom som bor här. Plus att hon e väldigt duktig på att gå ( i detta fall springa) på sidan. Kommer det en bil stannar hon alltid (kan tillägga att hon aldrig får vara på vägen själv, utan detta gör hon när vi e med), Men ändå. Man vet fan aldrig..

Medan vi gick tillbaka mot huset så hann tusen tankar gå, "vad gör Melvin inne", "har han gjort illa sig" osv osv..
Men med han vara det bara bra, han stog precis innanför dörren där jag ställde ner han å väntade så snällt :)


Imorn kommer PAPPA hem!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
emelie

Phu jadu dom kan då hitta på allt också =) hihi

Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Du har allt ett litet busfrö! haha.

Du får väll skaffa ett koppel ;).



//kram, Mia

2010-09-01 @ 20:51:24 http://snuttegubbe.blogg.se/
Fröken M

åååvilken panik !! Tur att det gick bra men jag förstår att det är en tuff match att hålla koll på TVÅ småttingar själv !!

2010-09-01 @ 21:18:46 http://frokenmela.blogg.se/
Emma

Det lät inge kul, men jag tycker du är skit duktig som är hemma solo med två barn!

Daniel funderar på att börja i Norge nästa år så då blir jag själv men med ett barn. Hoppas jag fixar det lika bra som du.



Tusen tack för tipsen om mobilblogg föresten:)

2010-09-01 @ 22:13:43 http://emmalouisebjorkman.blogg.se/
Therese

Hahahaha..!! Hon kan hon Mathilda! ;)

2010-09-01 @ 22:14:20 http://haksberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!