De här me namn..

2010-04-25 20:07:04
kategori: Mina Tankar   [12] kommentera

Detta kan göra mig galen, Namn!!!
Det verkar finnas vissa människor som tror att dom har nån jävla ensamrätt på namn. "de heter mitt barn så de får ingen annan heta", bjäbb bjäbb bjäbb.
Är det nått att tjaffsa om eller?
NEJ- man har ingen ensamrätt på namn, och man ska skita fullständigt i va andra döper sina barn till. För man har ingen som helst jävla aning om ex hur många år ett par haft vissa framtida namn till sina barn.

Visst förstår jag om ex syskon, bästa vänner osv inte döper till samma namn. Men när man inte ens umgås, bara råkar bo i samma stad!

Jävla fjortisfasoner, Väx upp för f*n!!!
å detta ska va "vuxna" människor..

Jag bryr mig inte alls i va andra barn heter, har jag ett namn (som tex med Mathilda och Melvin) så döper jag mitt barn till det jag vill och skiter fullständigt i om det skulle finnas 3 till i stan. 



Va tycker ni om dessa "namnhistorier" man hör lite titt som tätt om?
Anser du att du har ensamrätt på dina barns namn?
Blir du sur om någon
(som man knappt känner) döper sitt barn till samma namn som ditt?

Eller tycker du att jag har fel som tycker så här?


Kommentarer
Ingrid

Hej! Tycker som du, att man inte ska bry sig om det överhuvudtaget! Det finns en till Leon här i köping och en av mina vänner (Emelie wahlund) hennes son heter ju Leon Sebastian och jag tycker bara att det är roligt att vi har samma smak och jag bryr mig inte ett dugg om någon mer döper sitt barn till samma :) Som du säger är det fjortisfasoner!!!

2010-04-25 @ 20:38:19
Linda

Håller helt med dig! Ska man inte ta det som en komplimang??? om man ska reagera ver huvudtaget vill säga....

2010-04-25 @ 20:53:38
Lill

Jag håller helt med dej..!!

2010-04-25 @ 21:05:45 http://skrubbenomoss.blogg.se/
kina

Alla har väl rätt att döpa sitt barn till vad de själva vill. Sen har det väl ingen betydelse om andra barn har samma namn.

2010-04-26 @ 08:29:53
mäjlin

Håller HELT med dig!!!

2010-04-26 @ 09:33:15 http://malinnordh.blogg.se/
Anonym

Jag o min man umgås med ett par som nyligen fick sitt andra barn, men när jag väntade mitt andra barn så om det hade blivit en tjej så ville jag ha Elin, men vi fick en pojk så det namnet ligger på hyllan till kanske framtida barn, men nu när dem fick sitt andra så tog dem just det namnet till sin tjej.. Det tycker inte jag e ok! Annars håller jag med dig!

2010-04-26 @ 10:34:47
Mia

Tycker inte att man behöver ta hänsyn till vad andras barn heter när man väljer sina namn. Är de något man tycker om är de klart att man ska ge barnet/barnen de/dom namnen man tycker om.

2010-04-26 @ 10:46:56 http://miaomarwin.blogg.se/
Therese

Klart att man ska få ta vilket namn man vill till sitt/sina barn! Jag struntar väl fullständigt i att det finns massor i stan som har valt namnen Saga o Thea till sina barn. Att sen släkt o nära vänner inte väljer samma namn är kanske en sak,men det händer det åxå,å inte skulle jag bli sur för det heller...!

2010-04-26 @ 13:17:18 http://haksberg.blogg.se/
Karink

Jag håller med deg. Fullständigt. det roliga är att just den där berättelsen har utspelat sig i min bekantskapskrets för inte så längesen. Antar att du har nog hört samma historia. Jag har en kusin som, om hon hade fått en tjej, döpt henne till Alice. Samma namn som jag och min sambo diskuterat. Men nu hann ju hon "före" med att skaffa barn. Iofs fick dom en pojk, men jag hade INTE surat ihop och slutat umgåts med henne för det. det finns fler namn i världen. Bara barnsligt beteende.

2010-04-26 @ 14:53:49 http://dixiedynamite.blogg.se/
Madeleine

Det borde väl vara roligt att någon vill döpa sitt barn till samma namn som man själv valt till sitt barn, det betyder ju att personen tycker det är fint! Min syster har en son som heter Johan, hennes (vår) kusin heter också Johan men det har aldrig varit något konstigt. Bara kul!

2010-04-26 @ 21:57:01 http://madeleinelejman.blogg.se/
j

håller med helt o hållet. ska jag behöva välja bort mitt favoritnamn sen år tillbaka bara för att någon får barn före mig och döper till det namnet? nej, jag döper mitt barn till vad jag vill och jag skiter i vad andra döper sina barn till.. ingen "äger" ett namn. har inte folk bättre saker att tjaffsa om?

2010-04-27 @ 12:35:43
Linda Falk

Bra Tessan håller med dig man döper väl sina barn till det man själv vill . Det är väl ingen som har patent på namnet. Blir så trött på folk som har så lite att tjaffsa om. kram o trevlig valborg på er .

2010-04-30 @ 08:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!