Vill ha eran hjälp!!

2009-06-08 13:57:11
kategori: Allmänt   [7] kommentera
Jag kan inte sluta tänka på att sälja syskonvagnen... Vi använder den nästan aldrig. Mathilda vill inte sitta om man e nånstans å för de mesta går hon å håller Roger i handen.
Blir ju lite krångligt om jag åker nånstans själv med dom å behöver ha vagnen (vilket oxå sällan inträffar) Plus att Melvin får snart inte plats i liggdelen och jag vill inte ha han frammåt än. Men då funderade jag på ståbräda. Eller är hon för liten för de??? (hon blir 2 nu i juli)

Hur har ni andra gjort, ni som har syskon. Har det funkat me ex ståbräda i den åldern?????
Vill gärna ha tips och ideer!!

Kommentarer
Zofie

När William föddes hade vi ståbräda till Nova, vi har aldrig haft syskonvagn och hon var 22mån när lillbrorsan kom, hon har alltid stått på ståbräda och det har funkat kanonbra, har vi varit hemma båda två (jag och Andreas)och vi åkt iväg när man vetat att barnen blir trötta båda två, eller om man gått långa promenader har vi haft två vagnar.

Håller med dig, skulle inte heller vilja vända en så liten framåt.

Lycka till med ditt val!

2009-06-08 @ 14:18:05
Linda

Hej, Jag hade samma problem.. Vi sålde vår och köpte en vanlig sittvagn till Gabbe, till Bella har vi en vanlig liten sulky om hon skulle behöva.. men den används inte..så nu ska jag köpa en syskon sulky som extra vagn.. en Carena paraply syskonsulky.. Så jag skulle nog ge dig tipset att köpa en vanlig kombi/sittvagn till Melwin, med ståbräda.. och ev en tvilling paralysulky modell. Som extravagn om o när den kanske behövs.

Kolla in carenas.. den verkar bra.

Mvh Linda

2009-06-08 @ 14:21:25
Therese

Vi hade inte heller syskonvagnen så länge,köpte den ju i oktober när Thea föddes o sålde den i maj/juni året efter..Vi använde inte den knappt...Så vi köpte en ståbräda till vagnen vi har,å det har fungerat kanon!! ;-)

2009-06-08 @ 19:09:32 http://thereseandherfamily.blogg.se/
Cissi

Näe, efter det så har hon inte velat ta flaskan. Men nu är det bara jag som har provat... Men det går hon inte på =)

Så Emil får truga hädanefter! Synd att han inte är hemma på nätterna, när det behövs som mest.

2009-06-08 @ 22:56:57 http://ceciliafrejd.blogg.se/
David s

Jag vet inte hur gammal olle va när vi sålde våran men vi har inte saknat den nå. Olle brukar sitta framför visa på sittvagning ibland..:)

2009-06-09 @ 08:45:02
Anonym

jag kan ju inte tala av min erfarenhet , men min svägerskas, hon hade aldrig någon syskon vagn när alex kom , och då var wille 1år och 8 mån. då fick han börja stå på ståbräda och de funkade kanon bra för dom! så jag tycker att du kan prova med och köpa en och se hur de fungerar .

2009-06-09 @ 12:08:47
Therese

Hej!! Jag hade ståbräda till Ebba, hon var 2 år när Elias kom o det har funkat bra. Hade även en sittgrej på vagnen, vet dock inte om dom går att få tag på nå mera. Jag hade en emmaljungavagn o på den funkade den. Man satt liksom på den över vagnen så hon kunde sitta i den, var oxå smidigt. Hoppas du förstod vad jag menar. // Therese

2009-06-10 @ 22:03:53 http://therese83.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!