Förlossningen me Melvin!

2009-02-22 18:46:05
kategori: Graviditet Nr 2   [8] kommentera
Tisdag den 17 Februari 2009

Vaknade även denna morgon, lite småsur just för att jag vaknat, att det inte satt igång på natten. Men men, va bara å se glad ut. Väckte Mathilda och gjorde henne klar för dagis. Körde ner henne till kl 9. Sen hem igen, plockade ihop alla hennes saker hon skulle ha med sig till Farmor eftersom hon skulle hämta henne på dagis för hon skulle sova där. Vi skulle ju på koll i Falun på onsdag morgon kl 9.
Hade några svaga svaga "förvärkar" (lite kraftigare sammandragningar bara) på förmiddagen där, men de försvann helt runt 11 tiden.
Blev att Vid 14 tiden hämtade jag å min mamma Mathilda på dagis för att mamma skulle få se vart dagis låg någonstans för hon skulle ev hämta (om de skulle bli så att vi åkte till bb under natten) Mathilda på dagis på onsdagen.

15.30 kom den första svaga "förvärken". Dom kom väldigt oregelbundet och va väldigt korta..Kunde gå 20 min mellan och hålla i sig i allt från 10-30 sek, inte så onda än heller.
Roger kommer hem från jobbet vid 16 tiden, åker ner till hans mamma  runt 17.30 med grejjerna jag plockat ihop och träffar Mathilda en sväng. Jag ville inte följa med kände jag :-D Stannade hemma å fixade det sista me bb-väskan å sånt.
Kommer inte riktigt ihåg men tror att de va runt 18.30-19.00 tiden som jag ringde förlossningen. Lika som de va med Mathilda, hade ju gått över så pass länge att de va bara å komma när vi ville.
Och nu började de kännas så pass mycket att jag inte ville va hemma mer, värkarna satt inte i så länge än, men dom gjorde ont när dom väl kom. tätt kom dom oxå nu.
 
Falun, Förlossningen!
Klockan 20.20 blev vi Inskrivna på förlossningen.
CTG-kurvan såg bara bra ut, "en livlig bebis" hade vi, sa dom!! 
Öppen 9 till 10 cm när vi kom in.. Vilket jag inte trodde. Sa i bilen till roger när vi åkt upp att jag tyckte att de va jobbigt för att jag inte hunnit med att "jobba" så mycket hemma som jag hann me Mathilda, kändes som de skulle bli längre tid på förlossningen me "jobb".
21.05  2 min mellan värkarna, håller i 45sek. Ingen smärtlindring än så länge.
Använder mig av den underbara pilatesbollen även denna förlossning!!!  
21.50 får lustgas/syrgas 40/60. Funkar helt oki. Jag anväde den "på rätt sätt" sa dom.
22.05 tar dom hål på vattnet.
22.19 sätts skalp CTG på bebis huvud.
22.22 Kastar lustgasmasken, bara ivägen.
22.22 Krystvärkar. (4 st)
22.31 Melvin föds!!

Den här förlossningen var helt underbar måste jag säga, om en förlossning nu kan va de (?) ;-) Inte bara för att den gick väldigt fort utan vi hade en helt underbar BM, hennes röst var så lätt å höra. Hon fick mig att känna att jag var "så himla duktig". Något dom säger till alla jag vet, men hon fick en att verkligen tro det på riktigt, man tog åt sig :-D Vilket gjorde det hela mycket lättare!! (något som BM me Mathilda inte va så bra på)
Så Kände att jag hade full kontroll under i princip hela förlossningen, andningen funkade till 100% genom varje värk.
Roger fick "bryta arm" med mig under krystvärkarna. Hann inte få upp nå kanter på sängen.. :-D


Såå..
Efter 2 timmar och 11 minuter på förlossningen kom äntligen våran Prins. Melvin!!!
(dock 13 dagar "sent" :-D)

Tisdag den 17 Februari 2009
Klockan 22.31
Han vägde 4200g och var 54cm lång.
Huvudomfång 37cm.

Helt perfekt!!

Kommentarer
Zofie

Snyft snyft.

Älskar att läsa förlossningsberättelser man längtar ju tills nästa gång man får vara med om det igen (hoppas det blir minst en gång till)

Vad härligt med en bra BM, det gör ju mycket att man orkar hela vägen.

Å så söt liten Melvin :-)

2009-02-22 @ 19:07:22 http://zoffie.blogspot.com
sofia

Åh, vad härligt att allt gick så bra!!

Hoopas ni har det mysigt nu och tar hand om varann =)

2009-02-22 @ 19:53:30 http://familjenjosza.blogg.se/
Cissi

Vilken smidig förlossning! Va skönt =)

Och skönt att allt gick bra!

2009-02-22 @ 20:11:04 http://ceciliafrejd.blogg.se/
Therese

Snyyyyft! Jaha,då kom det en tår igen då! ;-)

Puss å kram!

2009-02-22 @ 20:20:48 http://thereseandherfamily.blogg.se/
Hanna

Åh det lät verkligen som en drömförlossning!! :-D

Va hette barnmorskan ni hade nu då?? tänkte om de va samma som förlöste oss. kram

2009-02-22 @ 20:23:06 http://hannaagerberg.blogg.se/
Mäjlin

Ja då sitter man här en måndag morgon kl 07.23 och torkar ett par tårar från kinden =)



PoK

2009-02-23 @ 07:23:26 http://malinnordh.blogg.se/
Linda&Milton

Vad skönt att allt gick bra! Man blir ju alldeles tårögd :)

2009-02-23 @ 09:09:38 http://miltonsvardag.blogg.se/
Jenny

Vad skönt att allt gick så fort :)

Lite nyfiken på vad eran BM hette?

2009-02-24 @ 00:03:34 http://spirelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!