Funderar.. vill ha hjälp!

2009-08-25 20:38:14
kategori: Mamma Therese   [14] kommentera
Detta är något som jag INTE VILL göra. Men jag måste nog..
Funderar på mitt hår... mitt älskade hår.. :-(

Senaste kortet på mitt hår..

Nu är det så här, att helt plötsligt har mitt hår blivit jätte svagt. Börjat gå av varje gång jag bleker  :-(
(väldigt lite än, men blir mer å mer varje gång ja gör de)
Jag har blekt mitt hår i.. jaa, ja vet inte hur många år, varför ska de börja kångla nu?!? Vi gör inget annolund nu mot förr, bleker ju enbart utväxten så håret är ju nytt...
Jag vill ju verkligen ha mitt blonda hår kvar.. jätte tråkigt egentligen, men ja vill de, ja trivs med det.. Alla gånger jag färgat nån annan färg så har jag ångrat mig dagen efter....

Så nu har jag setat här å kikat å kikat å kikat... osv... på massa olika bilder på nätet..
Funderar på att slänga i nå bruna slingor nu över vintern, låta håret vila lite tills sommaren.. ;-)
Usch, blir galen, vet inte hur jag ska göra..... hjäääälp..!?!?





vill inte.. vill inte...
men vill inte att allt ska gå av heller...


Nån som har nå annat förslag, nått som stärker håret, nått som gör att jag kan fortsätta bleka????
Johaaaannaaaaa.. du brukar ju lösa de mesta som har me hår å göra..

hjälp lilla mig..

Kommentarer
JOhanna

Ja ditt hår är inte det enklaste!! De är ju så synd att du är så mörk i dig själv... men som sagt en ljusbrun färg i botten och som grund med massa ljust kvar är ju ett alternativ, men väldigt svårt för du har ju såå mycket hår!! men då behövs det ju inte blekas i botten.. svååårt..

2009-08-25 @ 21:01:44 http://redahavemorefun.blogg.se/
Anonym

2009-08-25 @ 22:13:14
Emma

Hej.. Är det inte värmen från plarrången som gör det då? Om man är flitig med plattången brukar väl håret gå av rätt lätt? Hoppas det löser sig :-)

2009-08-25 @ 22:15:06 http://emmajohanbebis.blogg.se/
Hanna

Ja färga de! De som är så bra med hår o hårfärg är ju att de växer ut o man kan alltid färga tillbaka. De är ganska snyggt o ha de lite mörkare under hösten/vintern o sen ljusar du upp de till våren igen

2009-08-26 @ 07:23:36 http://hannaagerberg.blogg.se/
Mäjlin

Jätte svårt, för jag vet vad ditt hår betyder för dig:(. Men jag tror också att det skulle bli skit snyggt med lite mörkare slingor nu under hösten/vintern :) Då får ju håret vila tills nästa sommar ;)..

2009-08-26 @ 08:23:00 http://malinnordh.blogg.se/
Jenny

Jaadu de där med hår är inte lätt, evigt funderande om man törs, kommer vara nöjd och vågar !!



De där kommer du nog på snart ska du se =)

2009-08-26 @ 10:51:53 http://jennie83.blogg.se/
Kusin Malin

Jag tycker du ska satsa på lite mörkare slingor. Det skulle passa dej!

2009-08-26 @ 12:28:52
Anonym

platinablond känns så barbie..tror nog att du ska satsa på att tona ner det blonda lite...som dom skriver ovan med någon mörk slinga. Du kommer ju liksom fortfarande vara blond..men inte SÅ blond.

2009-08-26 @ 18:17:43
Tessa

anonym jo visst, de kanske e lite "barbie", men jag älskar platina blondt hår, annars skulle ja inte ha de.. ;-)

Hatar att ja måste göra nått annat..

2009-08-26 @ 20:29:14 http://tessa84.blogg.se/
Johanna

Även om vi lägger i mörka slingor så påverkar ju inte det att du lär fixa din utväxt, isf lär slingorna vara lika mörka som din egen bottenfärg "för att det ska smälta ihop och ut i håret". Och då tror jag du kommer känna sig svart o vit randig, för din bottenfärg är mörk och då lär det ju va mörka slingor.. alternativet är att färga botten ljusbrun så man kan göra ljusbruna slingor, det är skonsammare med färg än blekning..

2009-08-26 @ 20:57:38
Tessa

johanna ja ja vet.. e ju de som plågar mig sååååå... att ja vet at ja lä bort me allt ljusa.. :-(

2009-08-26 @ 21:04:11 http://tessa84.blogg.se/
Fru Evelina

usch då!

ett tips är ju att klippa av en decimeter eller så, tror ditt hår skulle må mkt bättre då!

2009-08-27 @ 16:27:00 http://happilyeverafter.se
Tessa

fru evelina ja vi klipper å klipper, men de e inte där de går av, utan de e typ 2cm från hårbotten... Å såå mycke vill ja inte klippa.. ;-)

2009-08-27 @ 20:17:06 http://tessa84.blogg.se/
Emma&Sigge

hej.

kul att du hittade mi blogg, jag har snubblat in på din ibland=)

Jag har samma problem med barret just nu, jag tappar hur mycket hår som helst! Morsan sa att hon åxå gjorde det ett par månader efter graviditeten så jag hoppas att det e fallet.

Kanske är lika för dig?

2009-08-27 @ 21:13:56 http://emmalouisebjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!