Trött..

2008-07-05 21:24:45
kategori: Allmänt   [10] kommentera
Jaha, full fart hela dagen har det varit.. Gick upp halv 10, 10 kom Micke med 8 brandslangar som vi kopplade ihop å drog från brandposten och ner till våran damm, fyllde upp den så nu har vi vatten igen.. (bra med en brandman i famlijen) Dammf*n läcker ju så himla mycket att det för det mesta bara är några decimeter på botten, och den är ändå nästan 2m djup... Vattnet är ju inte direkt fint nu, jätte grummligt nu när vi fyllt den, men de ska ju lägga sig på några dagar bara!!!

FÖRE


EFTER


Lite bättre nu när det är vatten i igen (bara allt lort sjunker undan).. Nästa projekt med dammen blir till att fixa kanterna runt om, som nu ser ut som skit, bara ett stort hål som e fyllt med vatten, ska köpa sånna där bambu-likande pinnar, på "rulle", om ni förstår, och klä på insidan av kanten, så dom sticker ner i vattnet och är i samma höjd som gräset.. aja, kommer väl bild bara de blir gjort, OM de blir gjort.. :-D

Sen har vi varit och hälsat på Jenny, Fredde och Elias idag, va evigheter sen sist.. Så barna har lekt av sig lite, lekte för det mesta "följa john", Elias gick efter Mathilda hela tiden.. Klart han lä hålla koll när det kommer en annan unge å stjäl alla leksaker.. :-D Dom e så söta!!!
Sen bar det av till Hansa å kikade på huset, nu när dom flyttat in efter alla renoveringar... och vidare hem till Sandra och David så Mathilda och Olivia fick leka av sig det sista innan läggdags...
Nu är vi hemma, Jag har nyss käkat lite, Mathilda sover och Roger är på väg ut till David igen för alla grabbarna skulle ta en öl å tjåla skit..!!

Milla fixade designen idag.. Tusen Tack!!! Hon har mycket roligare program än va jag har, är lite trött på PS...blir ju samma gamla mönster i designen hela tiden.. Men men, ska väl försöka fixa nå roligare program, Nån som har nå bra tips???

Nej nu ska jag ta å kasta mig på soffan en sväng innan det blir tack & go natt!!
Ha en fortsatt trevlig kväll allihop!!!!

Kommentarer
Therese

Jättetjuuusig blogg! :-D

2008-07-06 @ 00:46:33 http://thereseandherfamily.blogg.se/
Mamma Milla

Du kan ju ladda hem brushes till PS, finns ju 1000 tals olika mönster att välja mellan !



http://www.brusheezy.com/brushes



//Milla

2008-07-06 @ 07:53:20 http://lillamillas.blogg.se/
Tessa

har laddat hem dom redan men får inte skiten att funka...(?)

2008-07-06 @ 09:03:28 http://tessa84.blogg.se/
Mamma Milla

Ja har fått mina och funka du =)

2008-07-06 @ 09:48:03 http://lillamillas.blogg.se/
Tessa

Mina funkar oxå nu... :-D

2008-07-06 @ 11:02:48 http://tessa84.blogg.se/
Anonym

Lagomt smart med 2 meter djup damm på gården när man har barn.

2008-07-06 @ 18:03:15
Tessa

Jag är själv uppvuxen precis brevid en stor sjö.. Och man håller väl koll.. Hur tror du alla andra gör som bor brevid sjöar/dammar, vi e nog inte dom enda skulle jag tro...

2008-07-06 @ 18:07:58 http://tessa84.blogg.se/
Emelie

Va fin damm.. :-D

Vill också ha en damm.. Speciellt när man har stor tomt att fylla ut...



Hoppas att allt är bra annars..

Kram

Anonym

hahahahaha

2008-07-07 @ 21:19:01
Jenny

Tänk att man inte kan stå för kommentarerna man lämnar.. Kan man inte stå för sina åsikter kanske man inte ska yttra sig heller.

2008-07-08 @ 12:25:32 http://jennie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!