Sett Skrutt

2008-08-22 18:02:01
kategori: Graviditet Nr 2   [11] kommentera
Jaha, då va vi hemma.. Idag har vi fått se våran andra lilla pärla..!
För det första så fick jag börja med att berätta om det tidiga UL:et vi fick i v 12. För de hade dom ingen aning om, Så hon va lite "sur" för att dom inte korrigerat det så denna tid skulle bli rätt, för de blev fel..!!! Hur som helst så kikade hon på bebisen, försökte så gott det gick att mäta, vilket inte va så lätt för bebis ville inte vara still, va en riktigt vilding där inne...
Om man utgår från det tidiga UL:et så är vi i V 17 (16+2) idag.. Men enligt hennes mätningar så va vi i allt ifrån v 15+1 till 15+6, V 16 alltså!  Och hon sa att dom helst vill att man ska komma i v 18+ nånting.. Så japp, vi fick en ny tid i september. Vi fick inte ens ett nytt BF denna gång. Men hon utgick från v 16 (15+2) när hon beställde en ny tid åt oss. Så vi utgår väl från de vi me nu fram till det nya UL:et igen, och då e BF 10 feb -09 i stället för 3 Feb....

Men allt såg iallafall bra ut med bebisen. Vild som bara den. När hon försökte mäta den så bara skrattade hon å sa "nu e du still".. :-D men de ville inte bebisen...

Och så sa hon även att jag inte skulle vara orolig om det tar tid innan jag börjar känna bebisens sparkar för moderkakan ligger i framvägg... Typiskt.. ;-)

Så det positiva, trots att vi inte fick nå nyff BF är ju iaf att allt var bra, att vi ska få skrutt en gång till, och att vi (förhoppningsvis) får mycket bättre bilder nästa gång om bebis vill ligga lite mer still än idag.. :-D


Här är våran andra pärla, som sagt inga bra bilder, men de bästa som gick att få av denna vilding!!

Tog en vända på stan i Falun, vilket inte var igår kan jag säga.. Kikade efter nya skor åt Roger, hittade inga alls.. Så de blir till att beställa ett par iställe.. En vända på Kupolen oxå, eftersom man inte e dit speciellt ofta längre passade vi på å gå in på Babyproffsen å höra lite om vagnen, beställningstid och sånt.. och gissa vad, är sååå typiskt.. Färgen "camo beige" som jag vill ha finns inge mer, finns ingen Camo färg alls längre på syskonvagnen jag vill ha..Som jag fattade på henne skulle Emmaljunga ta bort alla camo färg på alla nya vagnar... Bara massa tråkiga färger nu, så vi får se om de blir nån sån eller inte.. De visar sig..
Var in på Barnenshus och hittade en sån söt fåtölj åt Mathilda.. Passade även på att handla lite annat smått och gott..
Nej nu ska jag ta å göra lite käk, e så hungrig!!


En bild på Mammas älskling i nya myshörnan, hon blev helt tokig i den, skrek å kastade sig på den..!!!

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Therese

Vad skööönt att allt var bra med skrutt!! :-) Konstigt att dom kan se så olika när dom gör UL,men nu får ni ju se skrutt EN GÅNG TILL!! Inte heelt fel!! ;-)

Vilken söööt fotölj Mathilda har fått,ser heeelnöjd ut!! Kraaaaaaaaam!

2008-08-22 @ 19:03:35 http://thereseandherfamily.blogg.se/
Tessa

Ja jag tyckte oxå de va konstigt. hon måste ha varit lite slarvig hon som gjorde första UL:et eftersom alla barn växer lika fram till V 20 (sa hon idag)

Men men, huvudsaken allt va bra, va de jag va orolig över.. Sen får bebis komma är den kommer.. :-D!!!!

2008-08-22 @ 19:07:37 http://tessa84.blogg.se/
Sandra

Värsta coola stolen Hilding fick ;) O skönt att allt va bra med bebis!:)

2008-08-22 @ 19:17:43 http://lillaskrubben.blogspot.com
Hanna

Åh va härligt o fått se den lille/lilla.. o va lyxigt att ni snart får se h*n IGEN :-)

Jag hade också moderkakan i framvägg o jag kände buffar en kväll i slutet av v.16, sen kände jag varje dag från v. 21-22..så de va ju inte såå sent iaf.. skönt att allt såg bra ut!!

2008-08-22 @ 19:28:27 http://nogg.se/agerberg
Jenny

Va skönt att allt är bra med bebisen.. Va roligt att få se den lilla.. Är ju NÄSTAN så man blir lite sugen nu =)

2008-08-22 @ 20:27:12 http://jennie83.blogg.se/
emelie

Va skönt att allt var bra med den lilla.. =)

Och kul att ni får gå på ett till UL...

Nice fotölj mathilda fått...



Va synd att den inte fanns i camo, :-(

Hoppas ni hittar nån annan då..

Hanna

hehe ja precis..kan ju va skönt o veta..synd att d eva en vilding så bilderna inte blev så bra. men man ser ju att de är en bebis iaf ;-) Ni kanske får bättre bilder nästa gång..

2008-08-22 @ 21:54:18 http://nogg.se/agerberg
Sofia

Va skoj att ni får kolla en ggn till, och skönt att det ser ok ut med den lilla/lille.

Freddes tjej har en blogg om du vill följa med lite i deras liv.

madeleinelejman.blogg.se

2008-08-23 @ 07:30:58 http://sofialassbo.blogg.se/
Hanna

Ja men nu får ni ju ändå en chans till o ta bättre bilder :-P

2008-08-23 @ 08:30:26 http://nogg.se/agerberg
Fia

Skönt allt var bra.. HAHA det blir den 10februari, jag visst det. KRAM

2008-08-23 @ 20:17:16 http://[email protected]
Sandy

VArt köpt den fåtöljen!? ;)

2008-08-29 @ 10:23:53 http://dandy84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Här inne kan du läsa om det mesta som händer
i vårat liv. Våran lilla familj består av
Mamma Therese -84. Pappa Roger -79.
Tillsammans har vi 2 helt underbara små troll
♥Mathilda Juli -07 och lilla ♥Melvin Feb -09.
I veckorna är jag ensamstående eftersom
Roger jobbar i Sthlm. Vissa dagar är det
himla tufft, men vi klarar det rätt bra ändå
tycker jag!! Vi bor i ett hus som vi grejjar med
titt som tätt en liten bit utanför Ludvika (Dalarna).
Har lite kvar att göra innan vi är helt nöjda, om man någonsin blir det?!

Om det är något annat som ni undrar över är
det bara att fråga.







Våran Prinsessa!
Född: 070727
Om Mig: Jag är en väldigt glad tjej. Jag älskar att
busa och leka, är nästan inte rädd för nånting
alls. En väldigt tålig tjej är jag, säger
flesta! Att reta både Mamma och Pappa är
något som jag är väldigt bra på! Tur att jag är så
söt att jag för det mesta kommer undan med
allt hyss jag gör!







Våran Prins!
Född: 090217
Om Mig: Jag börjar bli riktigt stor nu! 8 tänder.
Går för fullt, härjar och busar. Retas me syrran
är nått jag är jätte bra på. Så nu har mamma
fullt upp å hålla koll på både mig å syrran eftersom ingen av oss stannar på stället hon sätter ner oss :-D Annars är jag precis som syrran -
Alltid nöjd och glad!!!







Kärleken!
Som är och har varit min stora kärlek sen
vintern -03. Pappa till våra två underbara
skruttungar. Genomsnäll och "klassens clown"
är vad du är. Tillsammans med dej har man aldrig tråkigt.
Utan dej skulle jag inte vara den är jag är idag.
Du är min klippa och Jag Älskar dej!!